X o ş G ə l d i n
یولداش لار
     
سایغاج
rss feed
S ə H m A n
Political Boundaries Are Not The Boundaries Of Separation
+0 Bəyənmə

                                steine_blume-fc.jpg

* در چه ساعات یا روزهایى گرفتن این انرژى از سنگها مناسب تر است؟ و اصلاً چه نوع سنگهایى روى ما تأثیرگذار هستند؟

- این کار منطق و عقل نمى طلبد، بلکه باید اشخاص دریچه هاى قلب خود را باز بگذارند و به خود این فرصت را بدهند تا آن خود برترشان سنگى را که در یک لحظه بخصوص به آن احساس نیاز مى کنند، انتخاب کند. با اطمینان مى گویم که این کار شدنى است و سنگ شما را انتخاب مى کند. اگر در این مورد شک دارید یا در مورد چند سنگ تردید مى کنید، آنها را در دستان خود قرار دهید، آنگاه متوجه خواهید شد که با گرم شدن یکى از آنها، سنگ نسبت به شما واکنش مناسب نشان داده است.


در این زمان چه باید کرد؟

- باید سنگ را بشویید و آن را از ناخالصى ها پاک کنید. گاهى اوقات سنگى در اختیار شما قرار مى گیرد تا شما بتوانید از آن انرژى بگیرید. شاید این سنگ قبل از شما مورد استفاده شخصى بوده که دچار بیمارى و ناراحتى خاص بوده است. این سنگ از نظر فیزیکى به شما آسیب نمى رساند، ولى امکان دارد که افکار پریشان و انرژى منفى شخص قبلى را همراه داشته باشد و آن انرژى منفى شما را آزار دهد. بنابراین باید سنگها را پاک کرد.

*
 با چه چیزى مى شود سنگها را پاک و شارژ کرد؟

- آب، آتش، خاک و نمک دریا از عوامل پاک کننده سنگ هستند. شما مى توانید سنگ مورد نظرتان را در حدود ۶ تا ۸ ساعت در آب جارى قرار داده و تمیز کنید یا آن را داخل خاک بگذارید و سپس آن را بشویید. گاهى هم مى شود سنگ را روى شعله شمع قرار داد یا اینکه از نمک خشک دریا براى پاک کردن آن استفاده کرد.

*
 بعد از انجام این مراحل نوبت گرفتن انرژى است. این کار را چگونه باید انجام داد؟

- پس از پاکسازى سنگ مى توانید به پشت دراز بکشید و آرامش بگیرید. مدت زمان مناسب معمولاً ۲۰ دقیقه است. بعد از اتمام این کار چند دقیقه در همان حالت باید باقى ماند. بعد سنگ را برداشته و به آرامى باید بلند شد، سنگ را شست، زیرا انرژى منفى و افکار پریشان که به سنگ منتقل شده را تخلیه کرد.
افراد بر حسب نیازشان مى توانند این کار را انجام دهند. البته یک نکته را هرگز نباید از یاد برد و آن اینکه این کار در مورد تمام سنگها صدق نمى کند، باید بعضى از سنگها را مستقیماً روى محل درد قرار داد. بعضى از آنها را در آب قرار داد و بعد آب آن را نوشید.

بهتر است در مورد خصوصیات سنگها و نامشان بیشتر بگویید. 
چه سنگى براى کارهاى فکرى و تقویت اعصاب مناسب است؟

- سنگ آزوریت (Azurite) که به رنگ آبى پررنگ است و سختى اش خیلى کم است. معادن این سنگ در فرانسه، ایتالیا و آمریکا قرار دارد. این سنگ را مى توان روى چاکراى پیشانى قرار داد تا باعث باز شدن چشم سوم شود، هرچند که این سنگ براى تمام چاکراها مناسب است. این سنگ براى افرادى که کارهاى فکرى مى کنند، مفید است، از جمله دانش آموزان و دانشجویان آن را مى توانند یا روى میزشان یا در نزدیکى محل کارشان قرار دهند.
آندریت تمرکز حواس را تقویت مى کند و آگاهى را بالا مى برد و براى کسانى که مدیتیشن (Meditation) مى کنند، بسیار مناسب است. سیستم مرکز عصبى و مفصل را تقویت مى کند و گردش خون را منظم مى سازد. این سنگ در برابر حرارت حساس است و نباید بیشتر از یک ساعت در برابر نور خورشید قرار گیرد.


براى شارژ آن چه باید کرد؟
- ماهى یک بار باید روى آن نمک دریا مالید و بعد آن را تمیز کرد.

چه سنگى در درمان نگرانى ها و در مشکلات روحى به ما کمک مى کند؟

- آزوریت - مالاکیت (Azurite - Malachite) که مثل سنگ قبل حساس و شکننده است و نگهدارى اش هم مثل آن است را باید روى چاکراى پیشانى قرار داد. این سنگ مانع نگرانى مى شود و نوسانات خلق و خو را تعدیل مى کند. صبورى و نظم را به ما مى آموزد، تقویت کننده مهره ها، ماهیچه ها، عضلات و غده تیموس که در پایین ترین قسمت گردن قرار دارد، است. در دهان ناراحتى هاى کیسه صفرا، کبد، زخم معده و درمان در مراحل اولیه تأثیرات خوبى نشان داده و به شفاف شدن پوست کمک مى کند.

براى درمان افسردگى سنگى وجود دارد؟

- بله آمازونیت (Amazonite) که رنگ آن آبى متمایل به سبز است و براى چاکراى قلب و گلو مناسب است. این سنگ به متولدین بهمن (دلو) انرژى حیاتى مى دهد. این سنگ را باید هفته اى یکبار زیر آب جارى شست تا شارژ شود. براى دردهاى گردن و کشیدگى عضلات باید این سنگ را به صورت دورانى خلاف عقربه هاى ساعت آرام گردانید. این سنگ انرژى و تحرک را تقویت مى کند و علاوه بر درمان افسردگى براى زنان باردار مفید و مؤثر است و شاخه عصبى و مغز را تقویت مى کند.

سنگ آماتیست در درمان چه بیمارى هایى مؤثر است؟
- آماتیست (Amethyste) به رنگ بنفش تابنفش ارغوانى است و براى چاکراى تاج سر مناسب است و نشانه متولدین آذر و اسفند و بهمن و شهریور است. کسانى که بیمارى خونى و ناراحتى هاى لوزالمعده دارند مى توانند این سنگ را بعد از شست و شوى کامل یک شب در نیم لیتر آب قرار داده و صبح ناشتا آن آب را بنوشند و بعد از استفاده مى توانند آن را یک یا دوبار در ماه در زیر آب روان شسته و تخلیه کنند. برخى از مردم بر این باور هستند که این سنگ رنگ چهره را روشن و باز کرده و از طاسى سر جلوگیرى مى کند. در زیورهاى مردم مصر و یونان از این سنگ زیاد استفاده مى شد. آماتیست به شخص آرامش، شادى و شجاعت مى بخشد و برطرف کننده مشکلات روانى و استرس است. این سنگ براى کودکانى که دچار حملات عصبى یا خشم مى شوند بسیار مؤثر است و برطرف کننده سرگیجه و اختلالات چشمى است

چه سنگى غرور و حسادت را از بین مى برد؟

- الماس (Diamant) که در رنگهاى سفید روشن، قهوه اى مایل به زرد، نارنجى روشن و سیاه دیده مى شود و از معادن آفریقاى جنوبى، هند، برزیل، روسیه و استرالیا تولید مى شود. اسم الماس از لغت یونانى آداماس گرفته شده و به معناى عشق ابدى و تسخیر ناپذیرى است. الماس نشانه متولدین مرداد، دى و فروردین است. این سنگ روى تمام سیستم بدن تأثیر مى گذارد و از به وجود آمدن سنگ کلیه، کیسه صفرا و مثانه جلوگیرى مى کند. الماس روى دستگاه گوارش اثر مطلوبى دارد و اعصاب و مغز را نیرو مى دهد، در رفع مسمومیت، تقویت چشم، تسکین نقرس و مصونیت بدن تأثیر بسزایى دارد. الماس ما را از اشتباهاتى که مى کنیم آگاه مى کند و غرور و خودخواهى و حس حسادت را تعدیل کرده و از بین مى برد. براى درمان بهتر است از سنگ نتراشیده الماس استفاده شود و پس از هر بار استفاده باید آن را زیر آب شسته و زمان کوتاهى در زیر نور خورشید قرار داد.

در درمان بیمارى هاى پوستى چه سنگى مفید است؟

- اون تورین (Aventurine) که رنگ آن ترکیبى از خاکسترى، کمرنگ تاشیرى کمرنگ است. این سنگ مختص چاکراى قلب است. براى درمان بیماریهاى پوستى - آبله و جوشها مؤثر است. این سنگ را در یک لیوان بیندازید و بگذارید یک شب تا صبح در آب بماند سپس پنبه یا گاز را به این آب آغشته کرده و به محل هاى مورد نظر به صورت ضربه ملایم بزنید.
 از ماساژ دادن پوست باید پرهیز شود. این کار را تا خوب شدن کامل پوست باید ادامه داد. یکى دوبار آن را در آب جارى بشویید و چندین ساعت در برابر نور مستقیم خورشید قرار دهید. این سنگ به متولدین اردیبهشت، تیر، آذر تعلق دارد. 
این سنگ علاوه بر آلرژى هاى پوستى - اگزما- آکنه ها براى بیمارى چشمى- ریزش اشک و شوره سر مفید است. اون تورین باعث گشاده رویى، خونسردى، صبورى، شوخ طبعى و آرامش است. ارتعاشات اون تورین مشکلات قلبى و عصبى را برطرف مى کند.

براى تقویت صفت هاى خوب و ویژه آیا سنگى وجود دارد؟

- اوپال (Opal) با طیف هاى نورى رنگین کمانى که دارد در رنگهاى گوناگون یافت مى شود. محل کشف آن استرالیا، برزیل، مجارستان، چکسلواکى مى باشد. براى چاکراى تاج سر استفاده مى شود. این سنگ به طلسم خوشبختى معروف است و براى هنرپیشگان و موسیقیدانان مناسب است. این سنگ متعلق به متولدین فروردین، آبان، آذر و بهمن مى باشد. اوپال براى درمان ناراحتى هاى معده، روده، جریان خون بسیار مفید است. گلبول هاى قرمز خون را افزایش مى دهد. اوپال سفید چشم هاى مارا بر زندگى و افکار درونى باز مى کند و باعث تقویت صفت هاى خوب مى شود.

چه سنگى براى تمرکز و آرامش و تقویت حواس مفید است؟

- فلورین (Florine) در رنگهاى سفید، آبى کمرنگ، سبز، زرد و بنفش یافت مى شود. رنگ آبى روشن آن براى متولدین بهمن و بنفش آن براى متولدین اسفند مناسب است. از فلورین براى چاکراى تاج سر و چاکراى پیشانى مى توان استفاده کرد. قدرت کشش این سنگ در تمرکز بسیار زیاد است. این سنگ احساس و الهام ما را در برابر مسائل زندگى، دوست یابى و مسؤولیت پذیرى تقویت مى کند و یکى از مناسب ترین سنگها براى انجام مدیتیشن است و براى تمرکز و تقویت حواس بسیار مفید است و روى افراد مبتلا به سندرم داون یا منگولیسم تأثیر بسیار خوبى دارد. براى بیماریهاى استخوانى و عوارض زخم ها مفید است و بخصوص براى کودکان در حال رشد که نیاز به جذب مواد معدنى و شیمیایى غذاها دارند کمک مى کند. این سنگ را ماهى یک یا دو بار در آب بشویید و در معرض نور خورشید قرار دهید.

آیا سنگى وجود دارد که غصه را از انسان دور کند؟
- پریدوت (Peridot) به رنگ سبز یا سبز زیتونى است. متعلق به چاکراى قلب است. به متولدین ماه هاى خرداد و مرداد مربوط است. براى درمان اگزما مى توان چند قطعه سنگ پریدوت را ۱۲ ساعت در یک لیوان روغن فشرده شده خنک (از شب تا صبح) قرار دهید بعد با یک گاز این محلول را روى محلهاى مورد نظر بمالید. حتماً دقت کنید که پوست را مالش ندهید. اگر دوست داشته باشید مى توانید به جاى روغن زیتون از یک لیوان آب استفاده کنید. بعد از هر بار استفاده حتماً این سنگها را در زیر جریان آب بشویید و در معرض خورشید قرار دهید. این سنگ ما را در برابر تأثیر دیگران محافظت مى کند و قدرت مبارزه و ایستادگى مى دهد و اندوه و غصه را دور مى کند. داشتن گردنبندى از پریدوت به گردن مانند انرژى محرکه اى براى کسانى است که به زمان اهمیت مى دهند. این سنگ براى ناراحتى هاى قلبى و پوستى و ناراحتى هاى داخلى مؤثر است. بافت ها را اصلاح و استخوان ها را قوى مى کند.

عقیق چه خاصیتى دارد؟

- عقیق (Agate) یکى از قدیمى ترین سنگ هاى شناخته شده و به کار گرفته شده از دوران بسیار کهن تا به امروز است. این سنگ براى چاکراى خاجى استفاده مى شود که اگر نارنجى باشد بهتر است. مربوط به متولدین اردیبهشت و آبان است. زمانى که چشمهایتان خیلى خسته است مى توانید روى پلکهایتان قطعه اى عقیق قرار داده و به مدت بیست دقیقه در همان حال باقى بمانید. پس از مصرف عقیق را در آب جارى بشویید و مى توانید در اشعه خورشید نیز قرار دهید. ارتعاشات منفى را از شما دور مى کند و قدرت بیان را آسان مى کند. این سنگ براى درمان سر درد، پشت درد، گرفتگى عضلانى، دردهاى کلیه، پروستات، روده، کبد، ریه و معده مفید است.

چه سنگى انسان افسرده و خشمگین و غمگین را از نظر روحى کنترل مى کند؟

- سیترین (Citrine) از سبز متمایل به زرد تا زرد متمایل به قهوه اى دیده مى شود. این سنگ مناسب شبکه خورشیدى است و مربوط به ماه هاى خرداد، اردیبهشت، مرداد و شهریور است.
براى کسانى که غمگین و افسرده و خشمگین هستند مفید است، هوشیارى ما را در برابر کوتاهى ها نسبت به خودمان که باعث آسیب پذیرى مان شده افزایش مى دهد. با حمایت این سنگ احساس تازه اى نسبت به زندگى پیدا مى کنیم. مشکلات غده اى را تسکین مى دهد و سوخت و ساز بدن را متعادل مى کند و براى دستگاه گوارش خون و تقویت اعصاب مفید است.


                                                     bangle_designs_graphic_08.jpg

سنگى وجود دارد که باعث خوش شانسى شود؟

- سنگ ماه (Moon Stone) به رنگ زرد متمایل به نارنجى است. این سنگ براى چاکراى دوم استفاده مى شود. این سنگ براى درمان اختلالات هورمونى خانم ها بسیار مفید است. در بارورى و ازدیاد شیر مادر مؤثر است. مادران مى توانند این سنگ را برگردن آویزند بطورى که بین دو سینه قرار گیرد و با خود داشته باشند البته در زیر تابش قرص کامل سعى کنید از این سنگ استفاده نکنید. از مسافران حمایت مى کند و معتقدند که این سنگ شانس مى آورد، براى غدد زنانگى بسیار مفید است، الهامات و حساسیت را زیاد مى کند و براى مدیتیشن نیز مناسب است. این سنگ را با آب بشویید و در زیر تابش نور خورشید قرار دهید.

فیروزه از قدیم الایام در بین ما ایرانیان جایگاه ویژه اى داشته است از خاصیت هاى درمانى این سنگ بگویید.

- فیروزه (Turquoise) به رنگهاى آبى فیروزه اى، آبى متمایل به سبز در طبیعت یافت مى شود. این سنگ باعث نشاط و شادى مى شود. اعتماد به نفس را زیاد مى کند و انسان را در برابر کابوس ها، خواب هاى آشفته، ارتعاشات منفى و زیان بار حمایت مى کند و به قول برخى طلسم صاحب آن است. این سنگ براى تمام بیمارى هایى که در اثر کمبود مواد غذایى ایجاد شده مفید است و عملکردهاى نادرست کبد- التهابات غدد ریوى- بیماریهاى تنفسى و قلب را اصلاح مى کند. این سنگ به متولدین اسفند تعلق دارد و مناسب براى چاکراى گلو است. فیروزه را مى توانید به مدت ده دقیقه بر روى چاکراى کودکانى که حمام کرده اند قرار دهید.
فیروزه را از عطر - آب - صابون - روغن و نور خورشید دور نگه دارید. براى تمیز کردن و شارژ آن را داخل نمک دریا قرار دهید.

*
 مروارید نیز سنگى است که مورد پسند اکثر خانمها است در این مورد هم توضیح دهید.

- این سنگ آهکى در داخل صدف شکل مى گیرد. در رنگهاى سفید - زرد طلایى - خاکسترى - سیاه یا صورتى یافت مى شود. گردنبندى از این سنگ را اگر همراه داشته باشید شما را در برابر نگون بختى حمایت مى کند. مروارید نشانه متولدین ماههاى تیر، مهر، اسفند و مروارید سیاه متعلق به متولدین دى ماه مى باشد. این سنگها را محبوس نکنید چون در خشندگى خود را از دست مى دهند. این سنگها را یک بار در ماه در نمک خالص دریا تمیز کنید. مروارید نگرانى و اضطراب را از بین مى برد. مروارید براى زخم معده- ناراحتى هاى روده- سردرد مفید است. چشم ها را تقویت مى کند براى تقویت طحال و غدد فوق کلیوى مؤثر است کمبود کلسیم را جبران مى کند.

لاجورد چه خاصیتى دارد؟

- لاجورد (Lapis - Lazwi) از جمله سنگهایى است که انسان هزاران سال پیش به آن دست یافته و از آن زیورهاى گوناگونى براى خود ساخته است. رنگ آن آبى تیره و به متولدین ماههاى آذر، دى، بهمن و اسفند تعلق دارد. آگاهى ما را بالا مى برد و به عنوان سنگ عشق و دوستى معرفى شده، افسردگى را از بین برده و شادى را جایگزین مى کند، براى فشار خون بالا بسیار خوب است، تب را کاهش مى دهد عمل ریه ها، لنف ها وغده تیروئید را تقویت مى کند و براى تمیز کردن آن بهتر است آن را در نمک خشک دریا قرار دهید.

یاقوت کبود چه خاصیت درمانى دارد؟

- یاقوت کبود (Sophir) یکى از سنگهاى مناسب براى مدیتیشن است. شما را در تصمیماتتان حمایت مى کند. این سنگ با ارتعاشات خود انرژى صاحبش را تقویت مى کند. یاقوت کبود سنگ عقل، واقعیت و خرد است. این سنگ را براى از بین بردن بیخوابى که موجب ناراحتى هاى عصبى مى شود، باید روى چاکراى پیشانى یا چشم سوم قرار داد. براى بسیارى از بیماریها از جمله ناراحتى هاى پوستى- مو- ناخن سوزش معده و ناراحتى هاى مزمن گوش - فک - سینوسها- تومورها- سرگیجه بسیار مؤثر است. براى کودکانى که دچار لکنت زبان هستند مى توانند آن را به همراه کلسدوئین (Calcedoine) به گردن خود بیاویزند. براى تخلیه این سنگ را در نمک خشک دریا قرار دهید و در حدود یک ساعت بگذارید در نور خورشید شارژ شود. این سنگ به متولدین اردیبشهت، شهریور، اسفند، آبى تیره آن به آذر و آبى روشن آن به خرداد تعلق دارد.

در مورد سنگ کهربا بگویید.
- سنگ کهربا (Ambre) از فسیل صمغ درختان کاج تشکیل مى شود و قدمت آن به میلیونها سال مى رسد. به رنگ زرد و زرد متمایل به قهوه اى عسلى است. آلرژى هایى را که در اثر عوامل محیط به وجود مى آید شفا مى دهد. براى دندان درد کودکان و ناراحتى ریشه دندان بزرگ سالان مفید است و سوخت و ساز بدن را افزایش مى دهد، براى ناراحتى هاى چشم - گوش - گلو - عفونت ها - مجارى تنفسى - زخمها و التهابات پاو زانو مفید است. کهربا نیروى اراده را افزایش و ما را از نیروهاى خودمان آگاه مى سازد. کهربا سنگ متولدین خرداد، مرداد و شهریور است. به چاکراى شبکه خورشیدى تعلق دارد، براى درمان رماتیسم مى توان این سنگ را ۱۲ ساعت در داخل یک لیوان آب قرار داده و صبح ناشتا آن را نوشید.

سنگى که باعث افزایش عشق و محبت باشد، وجود دارد؟

- کوارتز در رنگهاى سفید شیشه اى - سفید با رگه هاى تورمالین سیاه- آبى- صورتى- دودى- قرمز یافت مى شوند. کوارتز آبى براى افسردگى و کوارتز دودى رفع نگرانى کرده و دید صاحبش را نسبت به زندگى مثبت مى کند. این سنگ براى چاکراى طحال است و مخصوص متولدین دى است. 
براى پانکراس - شکم - کلیه و اندامهاى جنسى زن و مرد مفید است. کوارتز قرمز مخصوص چاکراى شبکه خورشیدى و متعلق به متولدین خرداد و مرداد است. نیروى ایمنى بدن را تقویت و براى ناراحتى ریوى مفید است. کوارتز شیرى از شفافى به تیرگى مى رود. 
خستگى را از بین مى برد باعث توازن و هماهنگى در زندگى مى شود، عشق را زیاد و عوامل منفى را مى زداید، تقویت کننده و محرک دستگاه گوارش- سیستم عصبى- غدد و ریه ها و همچنین بافت هاى چربى مى باشد. کوارتز شیرى با قشرى از تور مالین نیروى تازه اى پس از شرایط سخت و ناهنجار به انسان مى دهد. 
کسانى که با دوست یا همسر خود مشکلى دارند این سنگ را همراه داشته باشند این سنگ براى قلب وجریان خون مفید و غدد هورمونى زنان و همچنین مردان را تنظیم مى کند و به درمان ناراحتى هاى استخوانى- زخم ها کمک مى کند. 
غم دورى از وطن را از بین مى برد این سنگ براى هنر پیشگان بسیار مناسب است و افسردگى و ناراحتى هاى روحى را التیام مى دهد.

یاقوت قرمز چه خاصیتى دارد؟

یاقوت قرمز (Rubis)
فشار خون خیلى پایین را افزایش مى دهد و حالت ناتوانى و ضعف را از بین مى برد. ع
مل متابولیسم بدن را آسان و غدد و اعصاب را تقویت مى کند. 
این سنگ در حالت تمرکز موجب پرورش نیروهاى معنوى مى شود. حامى خوبى در برابر انرژى هاى منفى مى باشد. 
یاقوت قرمز به متولدین مرداد، فروردین، تیر تعلق دارد و براى چاکراى ریشه و قلب استفاده مى شود براى تخلیه در آب جارى شسته شود.

در مورد زمرد بگویید

(Emerald) به معنى سبز است که از کلمه یونانى اسماراگدوس Smaragdos گرفته شده است. زمرد از سنگ هاى قیمتى است رنگ آن سبز است که هر چه پررنگ تر و درخشانتر باشد گرانبهاتر است در برابر حرارت بیش از ۸۰۰ درجه سانتیگراد رنگ باخته کدر مى شود و امکان شکستن آن بسیار است. این زمردها تراش مخصوص به خود را دارند که به آن تراش زمردگونه مى گویند. زمرد هر چه کمرنگ تر، کدرتر و داراى ترک باشد نامرغوبتر است به همین خاطر گاهى آنها را به صورت دامله یا کابوشن و یا گنبدى مى تراشند. از دوران کهن بیشترین ارزش را براى زمرد قائل بوده و رنگ سبز آن را به مزرعه سرسبز تشبیه مى کردند. در گذشته هاى دور افسانه هاى بسیارى درمورد زمرد نوشته اند. معتقد بودند که اگر قطعه اى از زمرد را در برابر چشمان افعى نگه داریم بازتاب نورى که از این سنگ چشمان افعى را کور خواهد کرد و یا این سنگ خلق و خوى اعتدال به صاحب خود داده و ثروت او را زیاد خواهد کرد و یا باعث پیشگیرى از بیمارى ها خواهد بود. از نظر روانى آرامش و اعتدال ایجاد مى کند درباره معادن کلئوپاترا نیز بسیار نوشته اند و یا علاقه رومى ها به این جواهر و ... و یا این که چینى هاى قدیم از خرد و پودر کردن آن در علم پزشکى استفاده مى کردند. امروزه کشفیات دیگرى درباره این گوهر گرانبها کرده اند و آن اینکه اثر مثبت بر روح و روان دارد. به کسانیکه مدیتیشن مى کنند و یا در جستجوى راه هاى معنوى هستند کمک مى کند. حالت هاى دلواپسى و نگرانى ، حساسیت هاى بى مورد و زودرنجى را از بین مى برد. حس برتر را در انسان قوى مى کند قدرت بیان را زیاد مى کند. برخى معتقدند که این سنگ طلسم خوشبختى براى هنرپیشگان و موسیقى دانان است و براى پزشکان و راهیان سفر و پدرانى که با فرزندان خود تناسخى ندارند بسیار خوب است.
بر جسم فیزیکى نیز تأثیرات مطلوب دارد: در بهبود ناراحتى هاى قلبى - فشار خون - گرفتگى رگ ها - بیمارى دیابت - مجارى کیسه صفرا - کبد - دستگاه گوارش - دردهاى ستون فقرات - درد مفاصل - رماتیسم - پارکین سون - صرع بسیار مفید است. آب زمرد چشمان خسته و ضعیف را تقویت مى کند. تب و گریپ کودکان را درمان مى کند.براى درد ناحیه ستون فقرات مى توان آن را مستقیم روى ناحیه دردناک قرار داد. 
این سنگ بر تمام چاکراها بویژه چاکراى قلب تأثیر مثبت مى گذارد. 
بعد از هر بار استفاده در زیر آب جارى شسته و یکبار در ماه در برابر نور خورشید قرار دهید تا دوباره شارژ شود. 
این سنگ به متولدین اردیبهشت و تیر تعلق دارد.






آچار سؤزلر : بهداشت, سلامتی, درمان, سنگ, داش, سنگ درمانی, انرژی,

بؤلوم : ساغلیق
یارپاق لار :