X o ş G ə l d i n
یولداش لار
     
سایغاج
rss feed
S ə H m A n
Political Boundaries Are Not The Boundaries Of Separation
شنبه 10 مرداد 1394 ::
+0 Bəyənmə



                                                                enzal - zodras.jpg

انزال زود رس به چه معناست ؟

از نظر علم روانشناسی : انزالی که بر خلاف میل شخص و بدون کنترل او انجام میگرد را انزال زود رس گویند که بر طبق آن فرد از زمان انزال و کیفیت رابطه ناراضی است و این نارضایتی میتواند یک طرفه یا دو طرفه باشد ، به طوریکه حتی اگر شریک جنسی فرد از زمان انزال ناراضی باشد ، انزال را زود رس گویند . ( مثلا اگر مرد در ۸ دقیقه ارضاء میشود و زن در ۱۰ دقیقه ، انزال را زود رس گویند اما اگر مرد در ۲۰ دقیقه ارضاء شود و زن در ۱۰ دقیقه ، مورد را مربوط به انزال زود رس نمیدانند )

از نظر علم پزشکی : انزال کمتر از دو دقیقه که بدون کنترل شخص انجام گیرد را انزال زود رس گویند .

دلایل ایجاد انزال زود رس در مردان :

۱ – عوامل روانی بازدارنده ( عواملی مانند اضطراب در حین سکس ، احساس گناه یا افسرده گی میتوانند موجب انزال زود رس شوند )

۲ -  فاصله زیاد بین روابط جنسی ( وقتی که احساسات جنسی بین زوجین متراکم میشود ،  معمولا کنترل یک باره آنها سخت میشود و منجر به انزال زود رس میشود ! )

۳ – تجربه جنسی کم ( بیشتر افراد در اوایل زندگی زناشویی دچار این مشکل میشوند و به مرور زمان با تجربه بیشتر مشکلشان رفع میگردد )

۴ -  عوامل پزشکی بازدارنده ( عواملی نظیر آسیب جسمی ، تداخلات دارویی در هنگام درمان بعضی بیماری ها و مشکلات هورمونی از جمله عوامل پزشکی هستند که منجر به انزال زود رس میشود )


روشهای رایج ونقایص آنها

استفاده از حنا

نقایص : حناباکاهش میزان حساسیت آلت از طریق کاهش سطح تماس پوست آلت به دیواره مهبل،عملاًکاهش لذت جنسی در طول آمیزش رابه همراه دارد،در حالیکه افراد دوست دارنداز کل فرایند آمیزش لذت ببرند وکاهش لذت جنسی،خود موضعی مغایربا اهداف رابطه ی جنسی می‌باشد.

استفاده از آب سرد

نقایص :مرد مجبور است حین آمیزش وکسب لذت،ناگهان رابطه را قطع کندوبدن خودرا از شرایط کسب لذت خارج نمایدکه این موضوع چندان خوشایند وی نبوده و ممکن است برایش دشوار باشد.

قرار دادن آلت گرم و کاملاًتحریک شده در آب سرد چندان خوشایند و جالب نیست، زیرا ممکن است احساس خوبی برای مرد ایجاد نکند. کاهش احساس لذت جنسی با وارد نمودن آلت در دمای بسیار متفاوت از دمای مهبل و انجام کارهایی در جهت کاهش لذت،خود رفتاری مغایربا هدف رابطه ی جنسی می باشد.

استفاده از مواد مخدر

نقایص : مصرف مواد تخدیری اعتیاد آور و مضر است. مواد مخدر زندگی انسان را به تباهی می‌کشد و درصورت تداوم مصرف و اعتیاد به آن، خروج از آن بسیار دشوار و تقریباً محال است، لذا هرگز برای تأخیر در انزال به سمت این مواد نروید.

مواد مخدر درک ذهن انسان از مسائل موجود را کاهش می‌دهند و با کاهش احساس لذت جنسی و قرار دادن ذهن به دور از درک لذتهای وارده،انزال را به تأخیر می اندازند، در حالیکه این موضوع متفاوت از هدف رابطه ی جنسی است. رابطه‌ی جنسی برای کسب لذت جنسی انجام می شود در حالیکه مواد مخدر کسب لذت را کاهش می دهند.

فکر کردن به چیزهای دیگر به هنگام رابطه ی جنسی

نقایص : کارایی این روش هنوز شفاف و روشن نیست و هنوز نمی توان نسبت به میزان تأخیر در انزال با این روش با اطمینان صحبت کرد. ضمن اینکه این روش کاملاًذهنی بوده و جسمانی نیست، لذا نمی توان در مورد میزان موفقیت فرد در استفاده از این روش قضاوت صحیحی انجام داد. فکر کردن به چیزهای دیگربه هنگام رابطه و عدم تمرکز بر رابطه به منظور کسب احساس و لذت کمتر، با هدف رابطه‌ی جنسی مغایرت دارد، زیرا هدف از رابطه‌ی لذت انگیز،کسب بیشترین لذت است.

استفاده از داروهای بی‌حس کننده

نقایص : داروهای بی‌حسی با کاهش شدت درک احساس آلت، عملاً کارایی آلت تناسلی برای رابطه را از بین می برند . با استفاده از اسپری ،آلت تناسلی که احساس لذت چندانی از محیط جنسی ندارد، صرفاً برای حرکات رفت و برگشتی در مهبل استفاده می شود اما لذت و احساس چندانی ایجاد نمی کند. این شکل از رابطه ی جنسی چندان جالب و جذاب نیست.

فشار دادن سر آلت در طول آمیزش

نقایص : مرد مجبور است حین آمیزش و کسب لذت، ناگهان رابطه را قطع کند بدن خود را از شرایط کسب لذت خارج نماید که این موضوع چندان خوشایند وی نبوده و ممکن است برایش دشوار باشد.

ایجاد درد بر حشفه و سرآلت برای کاهش میزان لذت ایجاد شده در آن، الگوی رفتاری مناسبی نبوده و با هدف رابطه ی جنسی نیز مغایرت دارد.

خودارضایی قبل از شروع آمیزش

نقایص : خودارضایی با توجه به استدلالهای ذهنی و نه جسمانی، خود منجر به وقوع انزال زودرس در مردان می شود که این روش با ذات عمل مغایر است. اگرچه ممکن است به صورت مقطعی دراین روش جواب بدهد، اما این روش درمان انزال زودرس همواره دشوارتر گردیده و بدن یاد می گیرد که به محض شروع رابطه ی جنسی، اولین انزال را به سرعت انجام دهد و خودش را برای انزال دوم آماده کند. این روش عملاً اثر مخرب دارد.

خودارضایی شدت احساس جنسی برای شروع رابطه‌ی جنسی را کاهش می دهد، زیرا مرد به انزال می رسد وتا حدودی ارضا می‌شود. حتی ممکن است با خودارضایی، مرد از انجام رابطه با همسرش در آن زمان صرف نظر کند. این موضوع نیز به مرور زمان اثر مخرب دارد.

خودارضایی ممکن است پس از مدتی به صورت عادت شود و مرد دوست داشته باشد آنرا انجام دهد که این موضوع از تمایل جنسی با همسر کم می‌کند. این موضوع می‌تواند عواقب ناخوشایندی در زندگی زناشویی به همراه داشته باشد، زیرا مرد باید پاسخگوی نیاز جنسی همسرش باشد. ضمن اینکه خود ارضایی عملی حرام و مضر است .


روش تقویت ماهیچه های کنترل کننده انزال ( Empowring the Ejaculation Controller Muscles )

این تکنیک اولین بار توسط یک پزشک و دانشمند فرانسوی به نام آقای Kegel ابداع و معرفی شد و پس از آن به عنوان یک تمرین بسیار مفید در آموزشهای جنسی و سلامت سیستم تناسلی به کار گرفته شد.این تکنیک آخرین شیوۀ درمان انزال زودرس در دنیا میباشد.

                              

                         


برخی نقش های این ماهیچه ها در اندام تناسلی عبارتند از :

تأثیر در مدت زمان رسیدن به انزال 
تأثیر در لذت دریافتی از ارگاسم به هنگام رسیدن به انزال 
تأثیر در شدت و قدرت انزال 
تأثیردر میزان و توانایی نعوظ آلت تناسلی

با توجه به چهار مورد مذکور، هرچه ماهیچه‌های PC از قدرت بیشتری برخوردار باشند، مدت انزال 
طولانی تر، شدت وقدرت آن بیشتر و نعوظ آلت قوی‌تر و شدیدتر خواهد بود.

کنترل انزال با تقویت ماهیچه های PC بهترین و کاراترین روش برای کنترل انزال در مردان است. 
این روش نیاز به هیچگونه دارو یا ماده ای ندارد،که نیازمند انجام چند دقیقه تمرین روزانه است.


برخی از مزیتهای کنترل انزال با روش تقویت ماهیچه هایPC عبارتند از:

اصل مشکل را برطرف می کند وبه دنبال پنهان کردن آن نیست .
بلند مدت است و درمان آن به صورت مقطعی یا موضعی نیست.
هیچگونه دارو یا ماده ای لازم ندارد، فقط چند دقیقه تمرین روزانه کافیست.
علاوه بر کنترل انزال، باعث افزایش قدرت آلت و شدت انزال نیز می شود.
نیازمند کاهش لذت در طول آمیزش یا قطع کردن آمیزش نیست.

 

شناخت ماهیچه های  ( pubococcygeal (PC) Muscles)

مطالعات نشان می‌دهد که 85 درصد از مردان به مدت کمتر از 2 دقیقه دخول به انزال می رسند. انزال سریع به خاطر ضعف و عدم تکامل مناسب ماهیچه PC می باشد.
ماهیچه‌ی PC مرکز اصلی کنترل انزال در مردان می‌باشد. شما می توانیدماهیچه‌ی PC را آنقدر تقویت کنید که به وسیله‌ی آن از انزال خود جلوگیری نمایید. در واقع ماهیچه‌ی PC ، به شما کمک می کند که انزال خود را کنترل نموده وحتی از وقوع آن جلوگیری نمایید. با تقویت مناسب و صحیح ماهیچه‌ی PC، شما می توانیدوقوع، مدت زمان، شدت و قدرت ارگاسم را افزایش دهید.

 

ماهیچه PC ضعیف باعث نعوظ و انزال ضعیف، سریع و حتی زودرس می‌شود.

بنابراین کنترل انزال موضوعی است که به توسعه و تقویت ماهیچه PC مربوط می‌شود. ماهیچه‌ی PC مجموعه‌ای از ماهیچه های لگنچه می‌باشد که در واقع پایه و اساس سلامت جنسی را شکل می‌دهد. این ماهیچه ها از محل استخوان عمومی در قسمت جلوی بدن شروع شده و تا قسمت پشت ادامه پیدا می کنند. شما می توانید این ماهیچه ها را در پشت بیضه‌های خود و جلوی مخرج (بین مخرج و بیضه‌ها به صورت یک مجرا)، نزدیک به غده‌ی پروستات حس کنید.

ماهیچه‌ی PC علاوه بر کنترل ادرار به کمک دیگر ماهیچه های لگنچه، کمک می‌کندکه مرد به ارگاسم برسد.تقویت ماهیچه‌ی PC،راز توسعه و بهبود رابطه‌ی جنسی و سلامت دستگاه تناسلی می باشد.

راه‌های مختلفی برای پیدا نمودن ماهیچه‌ی PC در بدن وجود دارد. در زیر به دو روش آن اشاره شده است.

 

حرکت دادن آلت

با انگشت اشاره خود قسمتهای مختلف ماهیچه ی PC را فشار دهید تابه جایی برسید که به هنگام فشار آن، آلت نعوظ یافته ی شما حرکت کند و بالا و پایین برود. این قسمت همان ماهیچه‌ی PC است.

همانطور که بیان شد به منظور کنترل انزال باید ماهیچه ی PC را تقویت نمود. ماهیچه‌یPC با انجام تمرینهایی مشخص به مرور تقویت می‌شود و علاوه برتأخیر در انزال، توان کنترل آن را به افراد می‌دهد.

تمرین در سه سطح ابتدایی، میانی و پیشرفته طراحی شده اند ،که هر سطح حداقل یک ماه طول می کشد. با یادگیری و انجام این تمرین ها می توانید به مرور انزال خود را کنترل نمایید.


تمرینهای PC برای سطح ابتدایی (PC Exercises for Beginners )

تمرینهای زیر بسیار ساده، اما مؤثر و مناسب هستند. این تمرینها شما را برای تمرینهای سطح میانی آماده می سازند. این تمرینها را به مدت یک ماه انجام دهید.


فشارهای سریع بر PC مرحله ابتدایی ( Quick Clenches)

به مدت 10 ثانیه ماهیچه‌ی PC راسفت و شل کنید در هر 10 ثانیه حدوداً  40 بار می‌توان ماهیچه PC را منقبض و رها کرد. بعداز آن10ثانیه فاصله بندازید (استراحت کنید) و دوباره عملیات بالا را طی 10 ثانیه انجام دهید دوباره 10 ثانیه استراحت وبرای بار سوم این عمل را انجام دهید. بعداز اینکه 3 دفعه 10ثانیه‌ای تمرین را انجام دادید،حالا30 ثانیه استراحت کنید و یکبار دیگر تمام مراحل بالا را مجدداً تکرار کنید.

بعد از اتمام نوبت دوم برای نوبت سوم هم آن عملیات را انجام دهید که در جمع 9 دفعه تمرین را شما انجام داده اید. کل این عملیات را یک بار صبح یکبار بعدازظهر و یک بار هم شب (یا هر زمانی که شما فرصت دارید) باید انجام دهید نتیجه اینکه طی 24 ساعت شما در 3 نوبت هرنوبت 9 بار جمعاً27 دفعه تمرین فشار10 ثانیه‌ای را به مدت یکماه ادامه دهید.ضمناً به یاد داشته باشید این تمرین ها بسیار آسان و سریع انجام می شود و زمان زیادی از شما صرف آن نمی‌شود مثلاً در هر وعده صبح یا بعد از ظهر یا شب در هر کدام از این اوقات تنها 4 دقیقه برای این تمرین وقت لازم است.


حرکت دادن آلت ( Penis lifts )

هنگامی که نشسته یا ایستاده‌اید، سعی کنید با فشار آوردن به ماهیچه‌یpc آلت خود را حرکت دهید. چنانچه لخت باشید، می توانید حرکت آلت خود را ببینید، به ویژه اگر آلت در حالت نیمه نعوظ تا نعوظ کامل باشد. البته برای این تمرین نیازی نیست که لخت شوید یا اینکه به نعوظ برسید. هنگامی که در خانه یا محل کار خود نشسته اید، می توانید این تمرین را انجام دهید و با فشار ماهیچه ی pc آلت خود را حرکت دهید. در هر بار فشار تا آنجا که می توانید ماهیچه ی pc را در حالت فشار نگه دارید و بعد آنرا رها کنید. این تمرین را هر چند بار می خواهید در طول روز انجام دهید.





آچار سؤزلر : زناشوئی, جنسی, تمرینات کگل, بهداشت, سلامتی, درمان, انزال زودرس, انزال,

بؤلوم : (Sexual)
یارپاق لار :